נופ-פעה בדרום

בחודש שעבר הוזמנו להופיע בקיבוץ חולית, לא רחוק מהקצה הדרומי של רצועת עזה. אז עשינו מזה "נופ-פעה" וניצלנו את הטיול הארוך לעוד מספר פעילויות מהנות 😊.

יצאנו ביום שישי בבוקר ונסענו קודם כל לארוחת צהריים טבעונית במסעדה אתיופית מקסימה ואותנטית ברחובות, בשם גוג'ו. אם מעולם לא הייתה לך הזדמנות לנסות אוכל אתיופי, כדאי. ואם כן כבר ניסית, בטח האוכל במסעדה זו יהיה לך טעים.

חזרנו למכונית, ומינדי אמרה שהיא רק הולכת להוציא משהו מתיק התמרוקים שלה שהיה בבגג'. מהר מאוד הבנו שתיק התמרוקים שלה בכלל לא נמצא במכונית, אלא בבית בחדר האמבטיה שם השארנו אותו בטעות. אוי. זה קרה רק עוד פעם נוספת בכמעט 16 שנות הטיולים שלנו. ניחשתם נכון - התחנה הבאה שלנו הייתה סופרפארם כדי לרכוש מספר מוצרים חיוניים.

מצוידים במבחר תמרוקים חדשים, יצאנו דרומה, היישר לחולית. חולית הוא קיבוץ קטן והם הזמינו אותנו באדיבות להתארח באחד מחדרי הקיבוץ (שבתוכו היה שלט על הקיר שמעל הפתח עם פסוק חכם מאוד– כפי שרואים בתמונה). ביצענו את המופע בערב על הדשא, בדיוק על אותה מדשאה, כך אמרו לנו, שעליו דני רובס הופיע שבוע לפנינו.

למחרת בבוקר, יצאנו מחולית ונסענו בכבישים המאוד ריקים של אזור עוטף עזה לכיוון תל אביב כדי לבקר את אחת מבנותינו. בנוסף, נסענו ל מוזיאון בית העיר ובית ביאליק. למרבה הצער, בית ביאליק היה סגור בגלל בעיה טכנית כלשהי (לא קיבלנו הסבר מפורט), אבל היה לנו ביקור מקסים במוזיאון בית העיר, שהוא מוזיאון עיריית תל אביב. זה היה בניין העירייה הראשון של תל אביב - כולל המשרד של מאיר דיזנגוף. הייתה שם גם תערוכה המספרת את ההיסטוריה המרתקת של כרם התימנים בתל אביב.

(הפירות והירקות שרואים בתמונה עשויים עיסת נייר!)

מצגת מענגת אחת הייתה קליפ של 16 דקות על תל אביב מימיה הראשונים במאה ה-19 ועד 2009 - כשלעיר מלאו 100 שנה. היה ציר זמן רץ בצד ימין של הקליפ, המספר מתי צולמו הסרטונים במהלך אותן שנים. הנה הקליפ!

לפני שחזרנו הביתה אכלנו ארוחת צהריים טעימה במסעדה טבעונית מהנה מאוד בתל אביב בשם באנה. אגב, אם מסעדות טבעוניות זה דבר שמעניין אותך, במאגר הנתונים באתר vegan-friendly.co.il יש אופציות מעולות.