שביל פסגת הר מירון

היה קצת מעורפל, אבל בכל זאת החלטנו לצאת לטיול טבע באמצע השבוע. רצינו לבקר במסלול זה כבר זמן מה, אז יצאנו לכיוון ההר הגבוה ביותר בישראל נכון לפרה 1967 – הר מירון.

שביל פסגת הר מירון הוא מסלול מעגלי שמקיף את הפסגה דרך שמורת הטבע מירון היפה. (פסגת ההר עצמה לא נגישה כי יש שם בסיס צבאי.) חשבנו שנהיה לבד שם - אבל הגיעו למקום מספר אוטובוסים מלאים בתלמידים.

ציפינו שהנופים מהפסגה יהיו מדהימים, אבל למען האמת, היה רק קומץ של מקומות מהם אפשר לצפות בנוף - רוב ההליכה היא בתוך יער. גם זה היה נחמד, כמובן. עכשיו זה לא בדיוק עונת הפריחה, אבל ראינו מספר כרכומים מוקדמים בודדים. בעונה הנכונה, האזור הזה מכוסה בפריחה צבעונית.

בסיס חיל האוויר השתנה עם הזמן. אנחנו יודעים את זה כי מצאנו מספר מבנים צבאיים נטושים מחוץ לגדר הצבאי הנוכחי. אחד מהמבנים היה מטבח. אוי, זה החזיר ללארי זיכרונות מתקופת הצבא שלו - לא זיכרונות הכי טובים, הוא טוען.

אבל כשלארי היה נער, הוא ומשפחתו יצאו לטיול בדיוק באותו מקום, רק שאז הייתה להם אפשרות לעלות ממש עד לפסגה. היה שם אז אתר בנייה ואחד ממנהלי העבודה ניגש אליהם ואמר שתוך מספר ימים האתר הזה ייסגר לצמיתות לציבור הרחב, כי נבנה שם בסיס צבאי! ואכן כך.

******

בדרך חזרה למטה, עצרנו בקמפינג חורבת חממה, עם מספר קשתות עתיקות קרוב מאוד לכביש.

אחרי הטיול רצינו לאכול ארוחת צהריים במסעדה בצפת שמצאנו באינטרנט, שנראה מושלם עבורנו: אלמנטס קפה. צמחוני, ללא גלוטן, אורגני בעיקר... מושלם! המסעדה נמצאת בעיר העתיקה של צפת ולקח לנו כשעה של נסיעה בפקק תנועה - וכשהגענו לשם גילינו שהמסעדה סגורה - ושהיא לא הייתה פתוחה כבר זמן רב, לפי דברי שכן נחמד שעמד בקרבת מקום. לפני שנכנסנו לצפת, ניסינו להתקשר למסעדה בטלפון והייתה הקלטה שאמרה שהם לא יכולים לענות לטלפון, או מפני שהם עסוקים מדי - או שהם סגורים. נו באמת - אם סגור, תודיעו שסגור! אל דאגה - אכלנו ארוחת צהרים טעימה בבית – המסעדה הכי טובה באזור 😊.