ימים בודדים לפני סוף אוקטובר (בדיוק כשעבדנו על הכנת ניוזלטר נובמבר שלנו), קיבלה מינדי ניוזלטר שהיא מנוייה אליו, בנושא טיולים ביוון. הייתה שם כתבה על הצעות ליעדי סתיו. לפני מספר חודשים תכננו טיול באוקטובר לכרתים, אבל נאלצנו לבטל את הטיול הזה, מה שדי ביאס אותנו, ולכן כשראינו את הכתבה הזו, זה בהחלט משך את תשומת ליבנו המלאה!

חצי האי פיליון, יוון

תוך שעות ספורות מקריאת הכתבה, רכשנו כרטיסי טיסה והזמנו מלון בחצי האי פיליון, שנמצא במחצית הדרך בין סלוניקי לאתונה, על החוף המזרחי.

ימים בודדים לאחר מכן נחתנו בסלוניקי, לקחנו רכב שכור ויצאנו דרומה. אכלנו ארוחה נפלאה בדרך, עברנו מתחת להר יפהפה במנהרה שאורכה 6 ק"מ והגענו למלון בעיירה קטנה ומקסימה הנקראת פורטריה, הממוקמת בגובה 600 מטר מעל פני הים, ורק בחצי הדרך במעלה המדרון עליו העיירה נמצאת.

בילינו 5 לילות ביוון וראינו כמה מהאתרים היפים שיש לאזור להציע, בניהם:

ערוץ עמק שלפי האגדות המקומיות נהגו להסתובב בו הקנטאורים, הנקרא שביל הקנטאורים של פיליון שנמצא בפורטריה ומתחיל במרחק הליכה קצר מהמלון בו שהינו.

רכבת היסטורית (הושלמה ב-1903!) הנוסעת בין שתי עיירות דרך נוף מרהיב, נוסעת רק 20 קמ"ש ורק פעם בשבוע ורק עבור תיירים. המסילה נחשבת לאחת ממסילות הרכבת הצרות בעולם, ברוחב של 60 ס"מ בלבד! (הנה סרטון ביוטיוב - לא שלנו. למרבה הצער, לא הספקנו לנסוע ברכבת בגלל בעיות בתזמון, אבל ביקרנו בשתי תחנות הקצה של מסלול הרכבת.)

נסיעה מעל פסגת הר פיליון ביום בהיר ושטוף שמש בגובה בו היינו - אבל אז ירדנו בצד השני, למטה לתוך העננים, לכיוון החוף בצד הרחוק של ההר. אקלים שונה לחלוטין מתחת לעננים, רק 15 דקות משם!

ביקור בבית קברות יהודי בעיר וולוס, משנת 1887, עם למעלה מ-700 קברים. יש עדיין קהילה יהודית קטנה ופעילה בוולוס ותכננו להשתתף גם בתפילות ערב שבת בבית הכנסת שלהם, אבל הם התחילו ב-21:30 (!), ואז כבר נרדמנו!

ביקור בבית רדוף רוחות רפאים אמיתי, עם היסטוריה מדהימה, החל מהעובדה ששלושת ילדי המשפחה מתו שם בגלל שתיית חלב שלתוכו נפלה שממית רעילה! או לפחות, כך אומר הסיפור... האמת היא שהם מתו משחפת, אבל הוריהם העשירים והמפורסמים התביישו מכדי לפרסם את האמת הזו, אז הם המציאו את הסיפור של הלטאה הרעילה. אבל זה לא הכל – יותר מאוחר נאצים השתלטו על הבניין ועיינו ורצחו פטריוטים יוונים במרתף. אומרים שנשמתם של אותם היוונים עדיין רודפות את הבניין. הנה קליפ יוטיוב המגניב ומצמרר אודות האתר הזה...

האתר הארכיאולוגי העתיק דיון, עם כל ההיסטוריה המדהימה שלו, ממוקם למרגלות הר האולימפוס, ההר הגבוה ביותר ביוון (שגבוהה רק כ-100 מטר יותר מהחרמון). במוזיאון היו אפילו שרידים של כלי נגינה עתיק, הנקרא " הידראולוס", בן למעלה מאלפיים שנה!

כמובן, אכילה במסעדות נפלאות, ביניהן מסעדה טבעונית אורגנית ללא גלוטן וללא סוכר בשם "אנתמה" עם קינוחים מדהימים בעיר וולוס, שתי טברנות דגים חביבות במרחק מטרים ספורים מחופי הים האגאי ומסעדה טעימה בשם קרדאמו בעיירה הציורית מקריניצה. יש להם נוף מדהים מהמרפסת שם, ותענוג לחיך!

ולא רחוק מהמלון שלנו היה קיוסק בצד הדרך, שמחוץ לו היה שלט בעברית – אבל תראו איך יצאו המילים – בסדר הפוך! (אגב, את שם הקיוסק ביוונית מבטאים "אינני"!)

נהנינו מאוד בפיליון ואנחנו מחכים לטיול הבא שלנו ליוון, מתי שזה לא יהיה.

======

אבל אם ביקור בפורטריה זה בתוכנית העתידית שלך, כדאי לקחת בחשבון את ההיבט הבה:

ביום הראשון, נסענו לכיוון המלון מוולוס, ניווטנו בעזרת תוכנת ה-
Waze. באחד הכפרים בדרך, Waze אמר לנו לפנות שמאלה מהכביש הראשי. זה נראה חשוד, אבל מכיוון שאנחנו לא מכירים את האזור, חשבנו שאולי אין דרך אחרת.

מצאנו את עצמנו נוסעים דרך חצרות בתים, כבישים צרים ותלולים במיוחד (אם אפשר לקרוא להם כבישים!) והגענו לקטע שנראה בלתי עביר. מינדי יצאה מהמכונית, מצאה גבר שעמד בסמוך וצפה בנו ושאלה אותו איך מגיעים לפורטריה.

בפנים יבשות לחלוטין, הוא אמר לה... "אתם מישראל". (היא דיברה באנגלית האמריקנית המושלמת שלה, כמובן.) המומה, אמרה שכן.

"כל יום יש לנו אנשים מישראל שמגיעים לכאן בטעות", הוא אמר.

אנחנו מאשימים את ה-
Waze.

איך יצאנו? הוא אמר לנו לנסוע אחריו לכביש הראשי ואז להמשיך במעלה ההר - והוסיף בצורה נחרצת, "אל תפנו שמאלה, אל תפנו ימינה. פשוט הישארו על הכביש הראשי. תגיעו ליעד."

ועשינו זאת. הגענו למלון ללא קשיים נוספים.